Fate/Samurai Remnant
The 4th year of the Keian Era, Edo Period. It has been several decades since the end of a turbulent, blood-soaked era. People were enjoying peace and tranquility. But, a battle between seven pairs of Masters and Servants is about to begin, as the "Waxing Moon Ritual" unfolds in the shadows. Miyamoto Iori, a young man in Asakusa, finds himself caught in the violence of a Holy Grail War.
In the Waxing Moon Ritual, seven pairs of Masters and Servants, historical Heroic Spirits that possess overwhelming power, vie for the omnipotent wish granter — the Waxing Moon. Only one can emerge victorious from the Ritual. Join the fierce battle in Edo from the perspective of Miyamoto Iori, a ronin who studied the Niten Ichiryu style of swordsmanship, and his Servant Saber who suddenly appeared before him.
Feel the bustling atmosphere of Edo where traditional houses, samurai residences, and brothels can be seen. Progress through the story centered around the Waxing Moon Ritual, meet various characters, explore different towns, and take on a wide variety of quests.
Switch between controlling a Master and a Servant to fight against enemy Servants and giant monsters. Unleash Link Strikes and Affinity Techniques to turn the tide of battle and survive the Ritual.
A set of Mountings that can be equipped by Miyamoto Iori, including scabbards, a guard, a handle wrapping, and a handle decoration.
Additional Episode 1
The Season Pass Bonus will be released on the same day as the game. Item 1 is planned to be released before the end of April 2024. Item 2 is planned to be released before the end of July 2024. Item 3 is planned to be released before the end of September 2024.
The additional episodes will feature a new story, new Servants, new skills, new areas, new enemies, new Mountings, etc.
The Digital Deluxe Edition which includes the Season Pass is also available for purchase. All items (except Season Pass Bonus) included in the Season Pass can be purchased separately at a later date. Please avoid making redundant purchases.
In order to play the content featured in the Season Pass, you need to reach a certain point in the game.