Gunvein
Gunvein is an intense, dynamic bullet hell STG inspired by the arcade masterpieces of the 90' and 00'.
Aggressive play is rewarded with resources that can be used to temporarily power up your shot, or to unleash a devastating screen clearing Bomb. Use this to create destructive feedback loops!
Score isn't merely a number - the points you accrue come back to you as extra lives & currency for the game's shop system.
Test your reflexes & decision making in procedurally generated versions of the game’s 5 stages! Carefully designed to capture the intensity, smooth flow/pacing and encounter variety of hand crafted stages.
Classic - has you start with a weak ship that levels up as you kill enemies. Mix & match any of the game's abilities, and upgrade your ship's stats to your liking.
Minimal - lets you play through the entire game with one of the 3 main ships and get something closer to the game's arcade mode.
A set of extra challenges & tutorials, from thorough tutorials that will teach you the basics of the genre, to boss rushes & score attack challenges.
Riko uses the overwhelming speed and power of the Bagon ship to dance around shots and rhythmically destroy enemies. Has a cone lock-on which allows you to fire homing lasers, and a very powerful black hole bomb.
Damul's strength lies in its vast coverage, safety & efficiency. Enemies can be hit from anywhere on the screen, giving Miko full control over how much danger she is in. Has a full screen lock-on & a huge laser beam.