You play as the mysterious blue-haired girl named Dex who is being hunted by a powerful and enigmatic organization for her unique abilities. Explore the misty, futuristic streets of Harbor Prime in this open-world dystopia. Unearth plots and intrigues, forge alliances and take the fight to your enemies on your quest to take down the system!
The world of Dex is designed as a tribute to some of the greatest neo-noir and cyberpunk worlds with a mature storyline, murky atmosphere and distinct characters. Gameplay is a throwback to classic 2D platforming and action games but mixed with deep RPG elements, interactive dialogues and real-time combat.
Customize your character’s skills and equipment to match your desired playstyle - kill from shadows as a silent assassin, fight the power head on as a gunfighter, use persuasion like a sly diplomat or fight from a distance in cyberspace as a hacker. Blur the line between being human and "cyborg" by installing augmentations that grant you superhuman abilities and open up new paths in Harbour Prime like classic Metroidvania titles.