A Boy and His Blob
When the planet of Blobolonia fell under the tyrannical rule of the evil Emperor, one brave blob managed to flee in search of help. After crash landing on Earth, the blob finds an unlikely hero in a young boy. Together they must return to Blobolonia and defeat the evil Emperor. Armed with nothing but the power of friendship and a bag full of jelly beans that can transform the blob into fun and versatile tools, this pair of heroes has all they need to take you on an unforgettable adventure.
WayForward’s reimagining of David Crane’s NES classic is a side-scrolling puzzle platformer beloved by children and adults alike. In the game, players control a young boy as he works with the friendly blob to traverse the environment, defeat enemies, and solve puzzles using bravery, wit, and a few jelly beans. Travel from Earth to Blobonia in a beautiful 2D, hand-drawn animated journey.