Professor Layton and Pandora's Box
The fabled Elysian Box is more commonly known as Pandora’s Box because of its supposed power to kill those who open it. Could it be real or is it simply another myth from the ages?
Professor Layton is skeptical about the myth until a letter arrives from his good friend Dr Schrader, saying he has located the box and is ready to open it.
The professor smells a rat and, sure enough, they arrive at Dr Schrader’s apartment to find him already dead. Was it the Elysian Box or is there more to this tragedy than meets the eye?
A mysterious train ticket for the Molentary Express is the only clue the professor and Luke have. Bizarrely, it has no destination printed on it…where can the train be going?
Get your thinking cap on and prepare to tackle over 150 brand new puzzles, guaranteed to kick your solving skills into overdrive! There are brainteasers for every taste and since they gradually increase in difficulty, anyone from puzzle novices to enigmatic experts can get stuck in and help track down Pandora’s Box!
Some puzzles will test your number skills, others your spatial awareness. There are downright devilish riddles, and many other stumpers based on classic puzzles from the depths of time. Even the best puzzler is bound to get stuck at some point, but don’t let that worry you! You can open your own doodle pad on the Touch Screen by clicking “Memo” or take advantage of the in-game hints. There are three for every puzzle and they should set you in the right direction!
Playing Professor Layton games is as simple as using a pencil and paper! The whole game is controlled by tapping the Touch Screen using your Nintendo DS stylus. Simply tap, tick or even write in the correct answer to the puzzle using the stylus as your pen.
Professor Hershel Layton has no equal when it comes to powers of deduction. If anyone can hunt down Pandora’s Box, this archaeologist and puzzle master is the man for the job.
Luke is Professor Layton’s cockney sparrow sidekick. He’s eager to learn and never holds back with a quick-witted answer. But will he ever become a gentleman of Professor Layton’s calibre?
Doctor Schrader managed to locate the Elysian Box and summoned long-time friend Professor Layton to his apartment. Unfortunately he never got the chance to pass on his valuable knowledge. The question is – was his demise down to the Elysian Box?
A lovely young lady who is a familiar face from the first Layton case, Flora is on hand to assist with the search. Hopefully she won’t try and assist with anything else though – her cooking skills are astoundingly awful.