Get your friends and family together to recreate all the excitement of the Sochi 2014 Olympic Winter Games in your very own living room! Go for gold and help your country to the top of the global medal rankings in Mario & Sonic at the Sochi 2014 Olympic Winter Games, out now only on Wii U!
Take to the ice and snow as one of 20 famous faces from the worlds of Mario and Sonic, or pick your Mii character to see what you’d look like as an Olympic athlete! Complete special challenges to unlock cool new gear and even Mii outfits, so you can ski, skate and snowboard in total style. When all the family joins in the Olympic spirit with their Mii characters, it’s sure to be a spectacle!
Kick-start the friendly competition in 16 Olympic events, from biathlon to bobsleigh, all with intuitive motion controls to help you feel like you’re really a part of the action! Soar through the air at the RusSki Gorki Jumping Center, step under the lights at the Bolshoy Ice Dome and take in more virtual versions of real-life Olympic venues. You can even take in Dream Events only possible in the worlds of Mario and Sonic: race at high speed pulled by a team of Bullet Bills, push a huge stone towards the goal in Hole-in-One Curling and more!
While athletes from all over the world jostle for medals in Sochi, you can do the same in your own home! Worldwide VS lets you go up against faraway friends and players from other countries in online multiplayer, with real bragging rights at stake – every podium finish contributes to your country’s standing in the World Rankings! Rack up the medals and watch your country race up the table – can you help it all the way to the top?
To find out more about everything the game has to offer, visit the official Mario & Sonic at the Sochi 2014 Olympic Winter Games website!