26th November 2012 – There's now only a few days to go until Wii U launches across the UK on 30th November! This latest home console from Nintendo is in full HD and due to the innovative Wii U GamePad controller, offers more choice and variety of gameplay than ever before. The Wii U GamePad offers an integrated second screen and can also be used independently of the TV set with certain software; it also features full motion controls, a built-in camera, microphone and stylus for more detailed touch screen controls.
At launch this Friday you'll be able to choose from the strongest line-up of launch software in Nintendo history, featuring 24 titles including family favourites such as New Super Mario Bros. U and Nintendo Land as well as third-party exclusives such as the highly anticipated ZombiU from Ubisoft.
New Super Mario Bros. U is a brand new 2D platform game that introduces a giant world map full of distinctive Mario courses. The Wii U GamePad can be used to play solo when the TV is in use but can also be used to assist other players when playing co-operatively. In Nintendo Land each of the 12 attractions in the theme park are based on famous Nintendo franchises. Each attraction is a stand-alone game with multiple levels and gameplay modes that fully showcase the new gameplay possibilities of Wii U in various ways. Attractions such as Mario Chase and Luigi’s Ghost Mansion create a new dynamic in multiplayer gaming by assigning different roles to players using the GamePad and those using a Wii Remote.
Wii U will be available in three different hardware packs at launch. The Wii U Basic Pack features a Wii U console with 8 GB internal storage* and a Wii U GamePad, both in white. The Wii U Premium Pack contains a black Wii U console and Wii U GamePad, and with 32 GB of internal storage* provides more space for downloadable digital content. The Premium Pack also contains a stand for the Wii U GamePad and console, a charging cradle for the Wii U GamePad, a Sensor Bar and the Nintendo Land software. A further limited edition ZombiU Premium Pack is available that features ZombiU and a black Wii U Pro Controller instead of Nintendo Land. Both types of Premium Pack also offer the Nintendo Network Premium reward program. All three packs also feature an HDMI Cable and AC Adapters for the console and Wii U GamePad.
After performing the Wii U System Update, existing Wii owners will also be able to perform a System Transfer***, allowing them to transfer, among others, WiiWare and Virtual Console games from their Wii to their new Wii U console. Those who already own a Wii will be pleased to hear that nearly all Wii peripherals will be compatible with the Wii U console – though neither hardware pack includes a Wii Remote, Wii owners won’t need to repurchase peripherals they already own. For players who don’t already own a Wii console, Nintendo has created a Wii Remote Plus Additional Set containing a Wii Remote Plus controller, Nunchuk and Sensor Bar.
Whether playing alone or with friends, Nintendo will deliver brand new entertainment experiences to your living room when Wii U launches across Europe on 30th November.