Ever since Wii took up residence in the homes and hearts of players the world over, people have been taking advantage of the opportunity to put themselves in the game via their own personal Mii characters.
With a versatile range of tools at their fingertips, Wii players have shown that a little imagination can go a very a long way when they’re let loose to get creative with the Mii Channel. And now that creativity is about to get a new stage to shine on as Wii Party arrives to give Mii characters of all shapes and sizes a vast series of minigames to make their mark in.
The premise of Mii creation is simple. Hand-pick everything from hairstyles to eyewear as you create caricature versions of yourself, your friends and family and anyone else that springs to mind, then enjoy the experience as they become playable characters or bystanders in all manner of games.
With parts to play in everything from Wii Sports Resort to Mario Kart Wii and Wii Fit Plus, the Mii characters you create certainly won’t go to waste. And from 8th October, you can add Wii Party to the list of Wii titles in which your Mii characters will appear – only this time they’ll unquestionably be the stars of the show!
Whether donning space suits for some intergalactic antics or taking to the track for a spot of horse racing, your Mii characters will be showing up as you’ve never seen them before in more than 80 addictive minigames.
If you’ve already created a Mii or two, you’ll no doubt have experienced the simple (and often hilarious) joys of tweaking your avatar to closely depict a familiar face. But did you know just how far the Mii Channel empowers you to go when it comes to creating look-alikes?
To celebrate the unbridled creativity of Wii users, there is a platform on which Mii characters can be shared with the world. If you’re serious about the entertaining business of making Mii characters, the Mii Contest Channel is an essential port of call that offers a wealth of inspiration to Mii artisans everywhere – as well as opportunity to grab all manner of Mii characters for use in your own games!
Available to download for free when your Wii is connected to the Internet, the Mii Contest Channel invites you to enter themed competitions, judge other people’s Mii creations and share your own. But perhaps best of all is the Mii Contest Channel’s Posting Plaza – a place where you can check out the most popular Mii characters of the day or the 50 best-loved of all time.
It’s here in the Posting Plaza that you’ll see for yourself just how much can be achieved with the creative tools of the Mii Channel – and perhaps even receive some inspiration for Mii characters you’d like to create for use in Wii Party and other Wii titles. Here you’ll find a myriad of Mii Characters that bear an uncanny resemblance to famous faces both real and fictional, all of which can be added to your Wii console’s Mii collection.
Whether a visit to the Mii Contest Channel prompts you make use of Mii characters dreamt up by other Wii players or instils you with a fresh creative urge to make your own, Wii Party provides the perfect platform for every Mii to take top billing. And with an opportunity like that in store, it seems only right to make sure each and every Mii in your collection is bursting with character and ready to steal the show!
To find out more about Wii Party and the starring role your Mii characters will play in it, click here and visit our official Wii Party gamepage.