To keep things fresh you can also choose between many backgrounds and card designs which become unlocked as you progress through the game.
What’s more, there are different rule variations to play the game your way, including 7-0 that lets players exchange their hands, and Jump-in, where you can even play cards when it’s not your turn. You can also customise penalties to make the challenge even spicier.
“UNO appeals to fans worldwide and we are excited to bring this classic title to Nintendo DSi and Wii,” said Gonzague de Vallois, senior vice president, Gameloft. “The customisation features and microphone support allow UNO fans to experience new and exciting gameplay with a modern twist.”