When you think of The Legend of Zelda series, what’s the first thing that springs to mind? Is it the nerve-jangling boss battles, the puzzles that preoccupy your thoughts long after you’ve switched a game off or simply the thrill of knowing there’s a vast world out there just waiting to be explored?
Whatever the case, the time to awaken your heroic side once more is almost upon us, with a brand new instalment in the legendary series due to wind its way onto Nintendo DS on 11 December.
The Legend of Zelda: Spirit Tracks once again casts you as the indomitable Link as he embarks on a quest to conquer evil and save the land. This time around, however, you’ll experience a whole new world as you get your hands on new items, work alongside Princess Zelda and tear through expansive landscapes aboard your own locomotive.
Launched today, the official website for the upcoming title provides the perfect place to watch videos of the game in action, read more about the story framing Link’s latest quest and learn about the new characters and items you can expect to come across. If you have a keen eye, you might even manage to collect all the hidden Rupees scattered around the site and exchange them for some downloadable goodies in the Bonus Shop!
Click here to visit the official website for The Legend of Zelda: Spirit Tracks and take the first steps in a brand new Zelda adventure!