Unless you played Another Code: Two Memories for Nintendo DS, chances are the name Cing won't ring any bells. This small development house is based in Fukuoaka, Japan, and employs only a few dozen people working on projects for a variety of game platforms.
Nintendo of Europe: Mr. Miyagawa, with the success of Another Code: Two Memories under your belt, how do you approach your next project?
Takuya Miyagawa: When we started thinking about our next project after developing Another Code, we still really wanted to create a game that pursues the affinity between the adventure game and the Nintendo DS hardware, much like we did on Another Code. Yet we dared to refrain from making a direct sequel to Another Code, and chose the challenge of creating an adventure game that includes unprecedented forms of expression, which can reach out to a new audience.
Thus Hotel Dusk became a mystery adventure game, focusing on a storyline with adult appeal. We very much tried to enable the game to dwell in the heart of the player - the theme of the game is that everybody has a wish'.
When you play a game, you will have a variety of expectations. You may want to feel exhilaration when you defeat enemies, or you may want to have a sense of accomplishment when you solve a mystery. Overall we believe that the adventure game is a genre that allows us to express ourselves freely, in which it is easier to convey the kind of experiences that can really pull at players' heart strings. We feel that Hotel Dusk allowed us to truly highlight these aspects.
NoE: Which works inspired you when creating Hotel Dusk? Are there any mystery novels or films that influenced you in particular?
TM: The film Paris, Texas' by Wim Wenders inspired us most when creating Hotel Dusk. Other big influences were Bagdad Café / Out of Rosenheim', a German film from the 1980s. And where the animation is concerned, there's the obvious influence of a-ha's music video for Take On Me'.
TM: Mr. Taisuke Kanesaki, the Director of the game, was in charge of the art direction, as well as character rendering. First, we create a character's design, and then draw personal expressions. Based on that, we film similar-looking models and gather footage. After that, we turned that footage into data, and we basically traced the movements and added their shadows for the final effect that you see in Hotel Dusk.
TM: We really wanted to properly express the stories of each character in Hotel Dusk, and so we decided to make the story like the film Grand Hotel', in which multiple characters' different human dramas are all happening simultaneously during a limited time frame and in one confined setting.
To make the story more interesting, we wanted to incorporate the possibilities of interactive dialogue, and the possible forms of expression this entails. From this idea we developed Hyde's system of questioning and interrupting dialogue to pursue a train of thought.