That’s right.
While Yamazaki-san was putting his Nintendo DS in a coin locker, I asked the people in the department handling advertising if they could go around looking for a medium for getting power anywhere. Without access to an electrical outlet, actually deploying the service would have been impossible because you would have had to replace the batteries every day.
Then, in train stations around Tokyo, we learned you could get power from inside some of the electric signs. So for a while we had asked one train station to keep the relay point in one of those signs.
Even though, the installations had to be done by hand, so we couldn’t establish many locations and were very limited in what we could do at the time. But you worked so hard on it because you wanted to have people experience the Tag Mode for nintendogs, at least once.
After that, Dragon Quest IX: Sentinels of the Starry Skies7 came out and Luida’s Bar8 became a lively spot.7. Dragon Quest IX: Sentinels of the Starry Skies: A role-playing game released by Square Enix for the Nintendo DS system in July 2010 The Tag Mode allows players to share treasure maps of areas they have cleared.8. Luida’s Bar: A space specifically set aside by electronic store Yodobashi Camera’s Akiba store in Akihabara, Tokyo, where Dragon Quest IX fans could exchange tags via Tag Mode. Later, an official bar opened in Roppongi, Tokyo.
Absolutely! (laughs) I had intended for Tag Mode to make its big break with nintendogs, so to be honest, I was really frustrated by the boom it experienced with Dragon Quest IX: Sentinels of the Starry Skies. But thanks to that, lots of people experienced Tag Mode and thought it was fun. That’s why the plan of putting a Tag Mode into the system from the very start came up early in development of the Nintendo 3DS system.
That’s right. If it hadn’t been for the explosion of activity around Luida’s Bar in addition to the Tag Mode for nintendogs, we might not have focused on StreetPass and developed Nintendo 3DS the way we did – and you wouldn’t have gathered here today.
Well, it’s been about two and a half years since Nintendo 3DS went on sale and now StreetPass relay points have begun. Could you explain how it works? Some people reading this may not understand exactly what is going on.
Okay. The simple explanation is that StreetPass relay points exist around the world as a network of Wi-Fi access points that Nintendo 3DS systems can automatically connect to when users simply walk around with their systems. For example, America has AT&T Wi-Fi Hot Spots9, and there are many access points in Europe. In Japan there are 7-Elevens and McDonalds shops that serve as Nintendo Zones10 and Nintendo 3DS Stations at electronics stores and so forth. If you connect there, you can automatically receive internet services provided by Nintendo without having to change any connections settings manually.9. AT&T Wi-Fi Hot Spots: A wireless service operated by AT&T, the largest phone company in the U.S.10. Nintendo Zone: A service that allows users to enjoy a variety of content at shops and stations all over Europe by using the wireless communication functions of their Nintendo DS or Nintendo 3DS system. For more about Nintendo Zone, click here.
That’s right. StreetPass relay points make use of that already existing infrastructure so that when the Nintendo 3DS you’re walking around with connects to those access points, your StreetPass data uploads, and if someone else had already uploaded to the same access point, that person’s StreetPass data downloads to your Nintendo 3DS.
So while it’s still called StreetPass, it’s a virtual passing mediated by that access point.
Yes, that’s right. Instead of users actually passing each other at one moment, it’s set up so that data is exchanged when someone drops by the relay point and then later on someone else does.