Conquering Land, Sea and Sky
Yes. We first exhibited the Nintendo DS system at the E3 2004.5 Steel Diver began with our technical demo there. 5E3 (Electronic Entertainment Expo): A video game trade show usually held once a year in Los Angeles.
My impression back then was that it was well-received. A lot of people said they enjoyed playing it. But it didn’t see the light of day right away. After that, you were busy developing Wii Fit6, among other things. 6Wii Fit: A fitness type game released for the Wii console in December 2007 in Japan.
Quite a while after that E3. NOA (Nintendo of America) wanted us to release it for the Nintendo DSi system.
I kept pecking away at him. “Oh, by the way, how’s that coming along?” “You’re going to finish that sometime, right?” “What are you doing about that?”
The staff at NOA said it was fun, and Giles’s team had just opened up, so I said to Sugiyama-san, “Why don’t you work on it together?”
It was great for us that you could come every day. We could talk over every little thing right away and fine-tune the game’s operability daily, so development proceeded smoothly.
Also, the way we worked was much the same as it was when I was in EAD, so I was able to experience that atmosphere all over again.
This project included a mix of people from Vitei and EAD. Development proceeded as if EAD had temporarily expanded to Vitei. At first, there was only one mode and we were making it for the Nintendo DSi system.
That’s right. At first, it was Nintendo DSiWare7 for download. 7Nintendo DSiWare: Games and applications that can be downloaded in exchange for Nintendo DSi Points from the Nintendo DSi Shop to the Nintendo DSi and Nintendo DSi XL systems.
We began by making the game Nintendo DSiWare, but we thought it had potential to be something even bigger, so we decided to make it packaged Nintendo DS software for sale in shops. To that end, we began considering the addition of other modes, for example, having another shot at something similar to Iwata Asks: Nintendo 3DS8 - which came up the other day in “Iwata Asks.” 8Kaisen Game: Radar Mission: A game released for the Game Boy system in October 1990 in Japan. It contained two naval battle games. One featured submarine torpedo warfare, while the other involved using radar to destroy an enemy fleet. Released as Radar Mission in Europe. ("Kaisen" is the Japanese word for "naval battle.")
Miyamoto-san, you wanted another shot at that earlier game you had made for the Game Boy system.
So, Imamura-san, he brought you in after the decision to release it as packaged software for the Nintendo DS system.