It’s our pleasure.
Today I would like to talk about development of Spirit Camera: The Cursed Memoir for the Nintendo 3DS system. Thank you for your time.
I’m Kikuchi from Tecmo Koei Games. As producer of Spirit Camera: The Cursed Memoir, I helped create the concept, determined policy with regard to each element, and performed project management.
I’m Izuno from the Software Planning & Development Department. As the producer at Nintendo, I proposed the product concept, as well as the contents. I’ve been working with Kikuchi-san since we kicked off the Zero: Tsukihami no Kamen1 project for the Wii console. 1. Zero: Tsukihami no Kamen: Released for the Wii console in July 2008 in Japan. It was the fourth game in the horror series called Zero (known as Project Zero in the Europe) released by Tecmo. It was the first collaborative title by Tecmo Koei Games and Nintendo. The game was not released outside of Japan.
I’m Makino, also from the Software Planning & Development Department. I was a sort of producer on the ground at Nintendo. I put forth ideas together with Kikuchi-san, packed in detailed content with Tecmo Koei Games, and worked on the AR Book.2 2. AR Book: A booklet packaged with Spirit Camera: The Cursed Memoir. Players will make use of it during the game when they use the Nintendo 3DS cameras.
By the way, there’s a surprising connection of fate between Makino-san and Kikuchi-san.
In secondary school, he taught me maths. Partly because of his influence, I continued to study mathematics and came into this field of work. When I heard who his father was, I was really surprised.
That may be fate, but could the encounter have been led by something possessing you, perhaps? (laughs)
So, Kikuchi-san, Spirit Camera: The Cursed Memoir is a relation of the Project Zero series (known as the “Zero” series in Japan) that you have worked on for so long, right?
Yes. I began making the first game over ten years ago. The release in Japan was December 2001, exactly ten years ago this month.
The project’s departure point was our desire to make a game that would provide the scariest experience possible. We wondered what that scariest thing was and concluded that it was what people imagine in their mind.