Like Jazz Sessions
Yamagami-san and I had actually been talking for some time about making Sin and Punishment for Wii.
I was surprised when I got a reply a mere three days after submitting the proposal. It can take up to a few months to hear results, so I was telling these two to take it easy.
When I received the proposal from Maegawa-san, I was really pleased with it, but I didn’t get to discuss it with Iwata-san until three days later.
If I’d been able to meet with Yamagami-san the same day it arrived, I would have approved it that very day.
Three days later, I went to Iwata-san in a state of elation. I was like, “It’s here!”, “Let’s do it!”
That was how we here at Nintendo decided to do it, but what made you at Treasure decide to do a Wii version of Sin and Punishment?
The weapon that appears in this game is called a Cannon Sword. It’s a gun and a sword, so slashing and shooting are the basic operations. We thought the Wii Remote was perfectly suited to those actions. I thought you could aim with the Wii Remote and use the Nunchuk to move the player character, so I started bugging these two about using that method for a Sin and Punishment sequel.
It took a little time for him to come around. Suzuki-san, what did you think when they approached you about this project?
Actually, I hadn’t been involved in video game production for some time. Development methods had changed so much, and making a new title or original had become so hard that I wouldn’t have minded never making another video game.
I also work in illustration and manga. But since Nakagawa-san was going to be director, I thought it might be all right.