This time, you tried several new things making use of the system’s communicative features.
Yes. Using the StreetPass13 feature, you can exchange Coin Rush mode data. You can play Coin Rush mode repeatedly within a short time and collect more coins the better you know the stage. In some ways, it’s like a concentration of typical Super Mario elements. 13 StreetPass: A feature that allows users who enable it to walk around with their Nintendo 3DS system turned on to exchange certain game data with other Nintendo 3DS users whom they pass on the street that also have StreetPass enabled.
That’s why you made it so that you compete via the number of coins collected, like competing for times in Mario Kart.
Even if you lose, as long as you clear the three courses, you’ll get to keep the amount of coins on their record once. So just by playing the game data you receive by StreetPass, we made it so that you’ll get to collect more coins. Even those who may not be that good with Mario games, may be able to get a whole lot of coins if they can StreetPass with someone who’s very good.
You got it! And via the SpotPass14 feature, you can learn how many coins others have collected. 14 SpotPass: A feature in the Nintendo 3DS system that when activated receives various information and content when near a wireless LAN access point.
Yeah. From now on, we’ll be deciding exactly how to present it. I’ll consult Tezuka-san again, because I really want to do it.
Between me and Mr. Miyamoto, we’ve been long discussing our position in distributing paid add-on content for packaged software. Our conclusion is that we may make that proposal as long as we can establish a structure in which we can ask our customers to pay fees as compensation for our creative works. In fact, at one of the internal meetings last year, Mr. Miyamoto picked up the possibility for download distribution of paid add-on courses for a Mario game as an example. I too have expressed our basic idea publicly. However, regardless of such discussions, Amano-san, you had a different motivation for realising the add-on courses.
Actually, this isn’t the first time for a Super Mario game to have additional stages. I was on the staff for Super Mario Advance 4: Super Mario Bros. 315, and it had a way to add extra stages. 15 Super Mario Advance 4: Super Mario Bros 3: The European name for an action game released for the Game Boy Advance system in July 2003 in Japan. The original Japanese title was Super Mario Advance 4.
By using the Nintendo e-Reader16, you could play additional stages. 16 Nintendo e-Reader: A peripheral device for the Game Boy Advance system. By using it to read a two-dimensional dot code (much like a barcode) on an e-Reader Card, users could enjoy minigames and unlock new content.
But when you do that, then players confident in their skill say, “This Super Mario game is lukewarm!”