Thank you for coming today.
Today, I have gathered staff members from SEGA and Nintendo for a session of “Iwata Asks” to discuss Mario & Sonic at the London 2012 Olympic Games. First, I would like you to say what you worked on for this game, also mentioning any past Mario & Sonic games you may have worked on.
Okay. I’ll start. I’m Ohashi, chief producer at SEGA. This time, I was responsible for the overall project at SEGA. I determined policy, coordinated the development environment, and made big decisions with regard to the game contents. I was involved with everything within the project.
You have been involved with the series since the first game that went on sale, Mario & Sonic at the Olympic Games .1 1Mario & Sonic at the Olympic Games: A sports game released for the Wii console in November 2007 and for the Nintendo DS system in January 2008 in Japan.
That’s right. I was producer for the first game as well as for the one released later, Mario & Sonic at the Olympic Winter Games .2 We increased the number of development staff this time, so I worked as the chief producer on the SEGA side. 2Mario & Sonic at the Olympic Winter Games: A sports game released for the Wii console and Nintendo DS system in October 2009.
You increased the number of development staff. Does that make this game the largest-scale development ever for SEGA in the Mario & Sonic series?
Yes. There are more Olympic events this time, and the number of motions for characters that we made is in the tens of thousands.
You say “tens of thousands” as if it’s no big deal, but not many games go that far.
The characters play a variety of sports - running, jumping, throwing, swimming and hitting - and that requires a large number of motions.
We had to release it before then, so the 100 people we started with rapidly increased to 130 and then 150.
I’m Kasahara, the director of this game. I was also director of both the Wii and Nintendo DS versions of Mario & Sonic at the Olympic Games. Then I was director of the Nintendo DS version of Mario & Sonic at the Olympic Winter Games. I basically make game content, and I also made decisions on gameplay like the controls and game rules, and managed quality control and schedule. I also worked as the liaison with Nintendo.
I’m Yamane from Nintendo. I worked as project manager for this title at Nintendo. This was my first time working on the series, but I tackled the project with an awareness of my abilities gained from always supervising user interfaces, graphics and so on.