Now could I have each of you say something about the appealing features of Beat the Beat: Rhythm Paradise? Let’s start with you, Masaoka-san.
Let’s see. This time, we wanted to broaden its appeal. There is a lot of support, like showing players examples and giving demonstrations during practise, until you understand the correct rhythms. So if anyone thinks it might be a little difficult, I hope they will latch onto it this time.
During some random conversation we had at our first meeting, we talked about how there is music involved in the way children play. They call out to each other musically, like, “♪So-and-so, come out and play with us!” It’s a rhythm you don’t get tired of repeating. Beat the Beat: Rhythm Paradise has a lot like that. And I think the way you share the screen, sharing the enjoyment with those around you, is similar to how when you’re a child, you quickly join others in playing. A long time ago, after seeing the comedy group The Drifters6, I sang their humorous phrases so much that my parents got angry. An important point this time is that kind of thrilling fun. 6The Drifters: A Japanese music and comedy group.
I see. It really is a fun game to watch. One of my criteria for what I consider to be a good game is that it must be fun for bystanders to watch. A lot of the video games that Nintendo has made and that have become popular were like that. “Everyone” in the Japanese title -Minna no Rhythm Tengoku, or Everyone’s Rhythm Paradise —doesn’t mean that there are four controllers and you all play simultaneously, but it’s about how everyone standing around watching one person play are holding their breath and laughing at the player’s mistakes. (laughs) The meaning of “Everyone” is that everyone enjoys it.
Just like when you see someone playing with a kendama (a Japanese toy) or yo-yo, you’re like, “Let me try.”
After some musician and drummer acquaintances of mine bought the last game, they played it through until the next evening trying to perfect their playing of the whole thing. They were being competitive, like, “We can’t let Tsunku-san beat us!” (laughs)
I think one attractive aspect is the return to simple button controls. The rhythms in this series are rhythms that fathers and mothers today watching their children play should have experienced when they were little. I hope that when they hear them, they will feel a connection and naturally be drawn into the game.
It’s a game that makes you want to stand up. When we had meetings, Tsunku-san would be playing off to one side, and beside him, Iida-san would also be getting into it. That’s how much it’s a game that everyone can get into. It would be great to see everyone standing up and getting into the rhythms.
The game makes you laugh. It features silly little worlds that revolve around a single button.
You can’t help grinning. (laughs) I hope everyone will share that feeling with their family and friends. I drew what I did in order to put smiles on the faces of my peers here (looking at everyone), so I hope everyone will play it and have a good laugh.