This time, development took a while, but in the latter half, you sped up. In video game development, the rush at the end often results in some good work. What happened to cause that?
That was about the time the remixes started coming together. At that time, we were worried about how we should make them. Masaoka-san was testing the remixes, and they were looking really good, so we were like, “This’ll work!”
As with the previous game, I worked up toward the end with (Kyohei) Seki-san5 from the graphics team, but we added three more people when it came time to polish it up. Each staff member’s strengths had more of an effect than I had imagined. 5Kyohei Seki: Software Planning & Development Department, Software Planning & Development Division. He participated in the session of “Iwata Asks” about Rhythm Paradise for the Nintendo DS system.
We had a young team and they were all fans of the previous game. And in order to introduce some variation, we would just offer some simple direction and basically leave the rest up to them. (indicating Yone-san and Masaoka-san) The way those two work together. (laughs)
As I watched you, I felt as if you were pleased at the way something other than what you had imagined was appearing.
I suppose it went well because everyone had played the previous games and shared a sense of what constituted their core. Yone-san, why did the sound go so well?
Two people who came in to work on the sound were also fans of the previous game. I didn’t decide for them how the sound needed to be, and instead gave instructions to draw out their individual characteristics.
It may have been challenging material that was somewhat different from other games.