Rise of the robots
Switch between security cameras and blast down waves of robotic intruders as you defend valuable metal mining sites in Star Fox Guard, only on Wii U!
The evil Andross has invaded the Lylat System with the help of his sprawling, menacing empire, and an age of peace has come to an end. Yet, against this backdrop of war, business is booming for one small, up-and-coming mining company – and you’re its newest employee!
Take control of the sophisticated AegisCam system, which features 12 weaponised surveillance cameras, and defend the perimeter of Grippy’s many mining facilities from the marauding machines. Use the TV screen and the Wii U GamePad in tandem to pick out enemies, take aim and blast them away with powerful laser attacks!
Take on a whole host of rambunctious robots and burly bosses from across the Lylat System, each with their own characteristics and abilities. Rise through the ranks, unlock new missions and up the ante with a range of powerful unlockable weapon upgrades that really take the fight to the enemy.
Face off against cyborg invasions from all over the globe in unique online* game modes where players can conjure up their most devious plans of attack, then challenge others to overcome them. Create the perfect invasion using your own army of bots to dominate all-comers and gain the coveted title of Star Strategist.
In order to repel the unrelenting assaults and save Grippy Toad’s business from an untimely demise, you’ll need a true aim, a cool head and nerves of steel. As the war rages on in Star Fox Zero, discover a different kind of battle in Star Fox Guard, only on Wii U – pesky robots strictly prohibited!