Everybody 1-2-Switch!
Gather family and friends for some hilarious horsing around in Everybody 1-2-Switch! on, you guessed it, Nintendo Switch!
"I'm Horace, your MC in Everybody 1-2-Switch! I'll help guide you through the games to make sure everyone has a fabulous time! Check out some of the fun we have in store for you..."
Victors in each minigame earn points for their team. In time-honoured fashion, the team with the most points gets to claim the glory.
Joy-Con Mode is all about lively games that’ll get you moving and grooving. Up to 8 players can participate in this mode using Joy-Con controllers to run a relay race, play a game of hide and seek, and more!
Use your smart device’s camera to find something that matches the colour on screen, or outbid the opposing team in a competitive auction – everyone can use their own smart device to play a whole host of minigames. As up to 100 people can join in, everyone at your party can take part!
Team Contest splits the group into two teams to compete in a random selection of minigames. There are three options on offer - 20 mins, 40 mins or 60 mins - depending on whether you want some quickfire fun, or an XL portion of partying!
Although a smart device is needed to play Smart Device Mode, you can still enjoy plenty of minigames in Joy-Con Mode using the Joy-Con controllers included with your Nintendo Switch console.
As long as your device has an internet connection, can detect motion*, and has a camera, you’re good to go.
No internet connection is necessary to play Joy-Con Mode. However, in order for your Nintendo Switch console and smart devices to communicate with each other in Smart Device Mode, you will need an active internet connection to play.