Stop the invasion
Slay hordes of relentless demons anytime, anywhere in DOOM, a brutally fun and fast-paced first-person shooter on Nintendo Switch. Blast your way through an intense single-player campaign, or crush your friends online* in numerous multiplayer modes.
As the lone DOOM Marine, you’ve been activated to do one thing – stop the fierce and powerful demons from overwhelming the Union Aerospace Corporation’s massive research facility on Mars. Take control of impossibly destructive guns and use fast, fluid movement to obliterate countless twisted demons.
Test your mettle in the merciless and unforgiving Ultra-Nightmare difficulty mode where death is permanent, or take on Arcade Mode, a streamlined version of the single-player campaign with a classic score attack twist. Race against the clock to compete for the high score, and earn points for defeating enemies, picking up health, armour and score-boosting items.
DOOM’s signature arena-style combat returns with a mix of multiplayer modes, from classics like Team Deathmatch and Domination, to the fast and frenetic Soul Harvest and Freeze Tag modes. Annihilate your enemies online using a blend of skill, powerful weapons, vertical movement, and unique power-ups that can transform you into a demon.
Survive the demon onslaught anytime, anywhere in DOOM, an award-winning first-person shooter on Nintendo Switch.
Please note: DOOM Nintendo Switch Game Card version includes the single-player campaign, while a supplementary download is required for multiplayer functionality and audio for supported languages other than English (9GB). To download this content, additional storage may be required. If you don’t have enough system storage in the Nintendo Switch console, please use a compatible microSD card (for more information, visit our Support section).