Alchemic Cutie
While taming wild jellies, you’ll meet villagers, enter jelly competitions and uncover the secrets of the island.
Wimba Island is a huge place with plenty to do. From exploring secret locations to discovering new Jellies scattered all over the island. As the seasons change, so does the island with new areas, different Jellies and items appearing.
Enjoy an engaging Jelly raising system, where each Jelly has uniquely generated stats, traits and over 4000 visual styles. You will be able to tame, breed, and raise the perfect jelly companion and take it with you on adventures.
Befriend a village of goofy, fun, and sometimes complicated characters. Help them by completing quests or just hang out, mingle and get to know them. Who knows...maybe some might be hiding something...
With the use of your flute and a bit of alchemy, you’ll gain the ability to create special items with powerful effects. Or even morph different items into something rare and powerful.
With your proudly raised Jellies take part in thrilling competitions against other villagers for the chance of winning medals.