Metal Slug Tactics
Metal Slug Tactics brings the explosive charm and nostalgic fun of the cult METAL SLUG series to the tactical scene. Get ready for an intense ride through the best of both worlds: classic arcade action and roguelite tactical thrills. Jump into the combat zone and revive your METAL SLUG nostalgia in a whole new way!
Metal Slug Tactics offers a fresh perspective on the iconic battles of the METAL SLUG series. Lead your squad to victory through strategic guile and superior firepower in a perfect blend of classic action and tactical depth. Unleash powerful special attacks and shape the outcome of each encounter!
Accumulate experience after each battle to unlock new weapons or bonus perks to upgrade your team's firepower and tactical skills.
Assemble your team and rewrite the rules in this modern tribute to a cult classic!
Choose between iconic brothers-in-arms from across the METAL SLUG series and create the perfect team to stop Morden's devious plans.
Determine the best weapon loadouts and mods to maximize combo efficiency on the battlefield.
Embark on an exalting campaign through beautiful, hand-crafted maps to end the war and defeat the infamous Rebel Army once and for all! You're going to face many challenges, so brace yourself for countless deaths, but don’t give up and push through.
Donald Morden is back! After years of hiding in a country opposed to the World Government, the devious General patiently staged a coup. Now, he is finally ready to take revenge upon the World with the army he has secretly gathered throughout the years.
The Peregrine Falcon Squad will have to do everything in their power to make it through the enemy lines and take down General Morden before the war escalates into catastrophe!