How 2 Escape
How 2 Escape is an escape-simulation game where two players will need to cooperate on asymmetrical gameplay and devices.
Both players will need to interact with each other and focus on their sense. Puzzles will require logic, coordination, observation and listening but most of all: communication!
Emy wakes up, trapped in a speeding train filled with traps and enigmatic puzzles. Her only way out? Reach the brake lever of the locomotive to stop the train. Her brother, Johann, on the other end of the phone, is the sole possessor of information that will aid Emy in navigating through the various carriages and escaping from this train. Will you be able to save Emy in time?