Eventide: Slavic Fable is an exciting adventure game inspired by Slavic mythology. Set in a contemporary heritage park where mythical Slavic creatures co-exist with humans, the adventure begins when the protagonist, a famous botanist, receives an alarming invitation from her grandmother, the park's curator. The protagonist is tasked with saving an endangered plant, but this turns out to be the least of her concerns. Her Grandma is kidnapped by the mysterious Boruta, who is plotting to conquer and destroy the world using the park's ancient magic.
The protagonist must seek alliance with the creatures living in the park, in order to defeat the villain, save her Grandma, and prevent worldwide calamity. Will she be able to stop Boruta and his evil forces?