ANGEL WHISPER - The Suspense Visual Novel Left Behind by a Game Creator.
"ANGEL WHISPER", released by Child-Dream in 1999, became a major topic of conversation with its system of playing the posthumous game while browsing actual websites, raising the question, "Did this really happen?". Its conclusion, seemingly predicting the modern era of 2023, led to mixed opinions and, along with the psychological horror "Scars of the Doll", it became a pioneering presence in indie Visual Novel.
In 1999, my father, game designer Hiroaki Yushima, abruptly vanished from our lives, leaving behind a single video game.
・Music provided from "epitaph" by composer H.Oshima. Also, remastered the original's popular BGM.
・Added a fortune-telling system by the original's popular character, the fortune-teller Laisa.
This game, in 2023, was refined at the request of my friend's daughter, Mise Yushima.
The truth behind the disappearance of the original creator, Hiroaki Yushima, remains unclear to this day. No suicide note or clues were left behind, only this game, "ANGEL WHISPER."
Game creator Yushima suddenly vanished from this world, and the only thing left behind was a single game, "ANGEL WHISPER."
The content depicted in the posthumous work was an event Yushima experienced in 1998. He joined a certain game company and began producing a game based on Nostradamus's prophecy of the end of the world. However, in the midst of production, a mysterious incident occurred, and he lost his colleagues.
Within the game, the protagonist Yushima, while advancing development at the game company, chases after the mystery of the incident. Soon, Yushima confronts an inexplicable entity.
What was Yushima pursuing, and what kind of incident did he get entangled in? Why did he leave behind this work? Play until the end, and discover his final intentions.