Have you got rhythm? Some people are born with it, others try to learn it and the rest just watch from the sidelines. Until now! Even people who reckon they have two left feet can tap along to the beat in the zaniest game this side of nirvana – it’s Rhythm Paradise on Nintendo DS!
Harnessing your rhythmic powers into the DS stylus takes extreme concentration, outrageous talent and an unfailing eagle-eye for detail. Nah, just kidding. All you need is an ear (or two) and the ability to immerse yourself in the power of the beat! That’s not to say it’s easy though. Rhythm Paradise tests you by presenting a range of ludicrous situations with incredibly addictive background music. You have to tap along in time to the beat in order to win the game and unlock the next challenge.
There are more than 50 music based mini-games and rhythm toys and these range from the fairly abnormal, to the absolutely insane! Take orders from a feathered general in bird boot camp, become a backing dancer for a pop star or conjure up some love potions with a fellow chemist. You play by using the DS Stylus on the Touch Screen in a variety of ways, including tapping, sliding and flicking. Your Nintendo DS is held like a book and you can choose whether to play left-handed or right-handed. Maybe you should try both for an even tougher challenge!
Diverse, dotty, but always entertaining, Rhythm Paradise will keep you on your toes with its irresistible beat!