Rhythm Paradise Megamix
Play along to the ultimate Rhythm Paradise playlist in Rhythm Paradise Megamix, only on Nintendo 3DS family systems! More than 100 rhythm games await, including greatest hits from the series and all-new entries!
In time to infectious tunes, created in partnership with legendary Japanese music producer Tsunku♂, test your rhythm by chopping wood, sticking speeding viruses with forks, playing badminton while flying, and much more. Staying on beat is the aim in these deceptively challenging quick-fire rhythm games!
You might recognise returning rhythm games from Rhythm Paradise and Beat the Beat: Rhythm Paradise, but there are also some from the original Game Boy Advance title, which was never released in Europe!
In a first for the series, Rhythm Paradise Megamix includes a story mode. A strange creature called Tibby has fallen from the sky, and you’re just the person to get him back home. How? By besting rhythm games, of course!
It’s as simple as pressing a button, or tapping the Touch Screen, in time to the music. Audio and visual cues will guide you to hit the right beats – but don’t grow to rely on them too hard, as they’ll change or disappear to try and distract you!
Need a break? Pop on over to the Café, where you can shop for trinkets and tunes from rhythm games you’ve played, check your scores, go up against other players via StreetPass, or even…look after a goat…?
You can switch between the European and Japanese soundtracks, or button and touch controls, here as well!
When Tibby tumbles from the sky, it’s up to you to help him find his way back home to Heaven World!
As it turns out, Tibby’s not the only one who’s having a terrible time. Several bizarre lands lie before you, and they’re all suffering from a serious situation: they’ve lost their flow, bringing everything to a standstill.
Each land has its own unique line-up of rhythm games, and you’ll need to beat them all to move ahead! From punching away objects to making first contact with friendly aliens, anything can happen in these bite-sized beat-fests.
Focus on the rhythm, do your best to ignore distractions, and press the buttons or tap the Touch Screen in time to the music. While each game might seem simple at first, any helpful audio and visual cues – or the music itself – can change or vanish altogether. All you can really rely on is your sense of rhythm!