Touch Battle Tank 3D 2
3D tank battle action returns! Like before, manoeuvre your tank with the Nintendo 3DS Circle Pad, and aim and shoot with the stylus.
This time, there are two types of tanks – the attack type, with its powerful offensive capabilities, and the defence type, with its impregnable defences. The attack type improves upon the original charge shot with the ultimate weapon – the super charge shot. It cuts a swath of devastation through any armour. The defence type features a shield that bounces back any attack.
The hostiles have added new weapons like wave shots, scatter shots, lasers and drills. Hover units unaffected by the terrain and a cloaking stealth system have also been added. Gargantuan tanks have also joined the enemy's forces. The original's weapon systems are back, too, like ricochet, homing, and mortar-type shots.
There are 90 stages in all, with 60 regular and 30 bonus stages – 20 more than the previous game. Strap yourself in and gear up for an intense, futuristic tank shooting war – the original was only the beginning!