Heb je je Wii U nog maar kort of ben je van plan er een te kopen? Lees verder voor antwoorden op een aantal van de meestgestelde vragen over ons nieuwste videospelsysteem of ga naar ons klantenservicegedeelte voor nog veel meer informatie over verscheidene onderwerpen.
Ja. Met de meegeleverde HDMI-kabel ondersteunt de Wii U HD-weergave met een resolutie van maximaal 1080p. Wii-software wordt echter altijd in standaarddefinitie (SD) weergegeven.
Afhankelijk van de spelsoftware die je gebruikt, heb je mogelijk extra accessoires nodig, zoals een Wii-afstandsbediening Plus (of Wii-afstandsbediening), Nunchuk, sensorbalk, enzovoorts.
Als je al in bezit bent van een Wii, kun je diens Wii-afstandsbediening Plus (of Wii-afstandsbediening), Nunchuk, sensorbalk etc. met de Wii U gebruiken.
Als je nog geen Wii hebt, zijn deze accessoires ook los te koop of in een Aanvullende Wii-afstandsbediening Plus-set.
De sensorbalk van de GamePad werkt alleen met ondersteunde software en kan niet worden gebruikt om een Wii-sensorbalk te vervangen.
Het Wii U Basic Pack heeft 8 GB intern geheugen en het Wii U Premium Pack heeft 32 GB intern geheugen. Vanwege het verschil tussen dit soort decimale aanduiding en de binaire weergave in de computerwereld is de daadwerkelijke opslagruimte echter 7,45 GB voor het Basic Pack en 29,8 GB voor het Premium Pack. Er wordt daarnaast geheugen gebruikt voor beheertaken, waardoor er respectievelijk 7.2 GB en 29 GB overblijft voor het opslaan van gegevens. Als hier de ruimte van wordt afgetrokken die gereserveerd is voor systeemfuncties en ingebouwde software, blijft er ongeveer 3 GB voor het Wii U Basic Pack en ongeveer 25 GB voor het Wii U Premium Pack over voor het opslaan van gegevens.
Je kunt het beschikbare geheugen uitbreiden met externe opslagmedia met een USB-aansluiting, zoals USB-sticks of externe harddisks (HDD's).
USB-opslagmedia zijn aan te sluiten op de USB 2.0-aansluitingen voor en achter op het Wii U-systeem.