Naast Miiverse wordt ook de Wii U Chat-dienst stopgezet op 8 november 2017.
Communiceer eenvoudig en op grote afstand met vrienden en familie zonder extra accessoires aan te hoeven schaffen – alles wat je nodig hebt zijn een Wii U-systeem, een Wii U GamePad en een internetverbinding.
Verzamel het gezin rond de televisie en deel je woonkamer met vrienden en familieleden ver weg. Met de ingebouwde camera en microfoon van de Wii U GamePad kun je eenvoudig communiceren met andere Wii U-bezitters overal ter wereld.
Bekijk het eerste gesprek dat ooit gevoerd is via Wii U Chat, met de vroegere Nintendo-directeur Satoru Iwata en Reggie Fils-Aime van Nintendo of America.
Het is erg eenvoudig om een gesprek te beginnen in Wii U Chat. Kies het Mii-personage van de geregistreerde vriend met wie je wilt praten en het chatten kan beginnen!
Beleef nog meer plezier met je chatpartner door berichten en tekeningen voor elkaar te schrijven en tekenen op het touchscreen van de Wii U GamePad.
Als je de Wii U gebruikt en een vriend contact met je probeert op te nemen, begint de HOME-knop van de Wii U GamePad te knipperen. Druk simpelweg op de HOME-knop om te antwoorden!
Ontdek meer in het interview Iwata vraagt: Wii U Chat en kom erachter hoe je vrienden registreert in ons klantenservicegedeelte.