Er was een discussie over de vraag of het systeem horizontaal of verticaal moest worden neergezet.
Dat begon al vroeg. Wij van het mechanische ontwerpteam begonnen rond april 2009 aan het ontwerp van de Wii U. In het begin overwogen we verschillende vormen, afgezien van het Wii-achtige horizontale model en een vierkant type, zoals de Nintendo GameCube. Maar al snel werden we het eens over een model als de Wii.
Toen we hem aankondigden op de E316 van 2011, vroegen veel mensen of hij rechtop kon staan. De Wii wordt door velen gezien als een systeem dat rechtop wordt neergezet. 16 een videogamebeurs die doorgaans plaatsvindt in Los Angeles.
De Wii ging voornamelijk de wereld in als een verticaal systeem, dus om een onderscheid aan te brengen kozen we bij de Wii U voor een horizontaal ontwerp. We hebben echter wel een standaard ontwikkeld, dus hij kan ook rechtop staan.
Een belangrijke reden dat je de Wii U met dit formaat zo veel krachtiger kon maken dan de Wii, was dat het aantal hittebronnen werd teruggebracht tot één. Ik weet nog dat Takeda al vroeg in de ontwikkeling zei dat we een MCM moesten gebruiken. Bovendien maakten we iets unieks, door chips van verschillende fabrikanten te combineren in één pakket. Akagi, jij zocht naar een manier om de voltooide MCM te testen.
Om tests perfect uit te voeren, moet je veel tijd steken in het onderzoeken van allerlei aspecten. Maar de uitgaven die je moet doen om deze inspecties uit te voeren en het materiaal dat je ervoor nodig hebt worden doorberekend in de kosten. Het vinden van een manier om grondig maar kostenefficiënt te testen, is een beetje tegenstrijdig.
Statistisch gezien kunnen we het aantal tests verminderen voor gedeelten die veiliger zijn, terwijl we delen waar vaker problemen optreden grondiger moeten controleren. Die variatie in tests is belangrijk.