There was a debate as to whether the console should sit horizontally or stand vertically.
That started right from the beginning. We on the mechanical engineering team started design of the Wii U hardware back around April of 2009. At first, we considered various configurations aside from the Wii-like horizontal types and square types like Nintendo GameCube. But pretty early on we settled on the Wii type.
When we first announced it at E316 in 2011, a lot of people asked if it could be stood upright. A lot of people think of Wii as something that stands upright.16 E3 (Electronic Entertainment Expo): A video game-related trade show usually held in Los Angeles.
Wii went out into the world with a mainly vertical design, so in order to create a distinction, we went with a mainly horizontal design for Wii U. But we have prepared a stand so that it can also stand upright.
A big reason you could make Wii U that much more powerful compared to Wii at this size, was reducing the number of heat sources to one. I remember Takeda-san saying rather early on that we should use an MCM. And we were also making something in an unprecedented way, where we combine various chips made by multiple semiconductor manufacturers into one package. Akagi-san, you were active in addressing the problem of how we could test the completed MCM.
To perform the tests perfectly, you have to spend time investigating all sorts of things, but when you do that, inspection equipment expenses and the time spent are reflected in the cost. There’s a contradiction there in that you have to find a way to test thoroughly but also cost-efficiently.
Statistically, we can decrease the number of test patterns for places that are safer, while maintaining more thorough tests for parts that have a greater frequency of problems. It’s important to vary test methods that way.