Allereerst wil ik je hartelijk danken voor je komst naar Kyoto vandaag.
Ik moet even uitleggen dat Dr. Miyachi van het Nationale Instituut voor Gezondheid en Voeding1 zo vriendelijk was om ons te adviseren bij de ontwikkeling van Wii Fit Plus. 1 Het Nationale Instituut voor Gezondheid en Voeding werd in 1920 opgericht door het Japanse ministerie van Binnenlandse Zaken. Dit officiële orgaan is belast met het verbeteren van de standaard voor de algemene gezondheid. Dit gebeurt door middel van enquêtes en onderzoek naar de gezondheid van de Japanse bevolking, hun eetgewoonten en geconsumeerde voedingsstoffen.
Ik was betrokken bij het laatste gedeelte van de softwareontwikkeling. We gebruikten Wii Fit Plus om de intensiteit2 van elke oefening te meten, zodat gebruikers zouden weten hoeveel calorieën ze hadden verbrand. We hebben ook adviezen gegeven over het combineren van de verschillende trainingen. 2 Dit heeft betrekking op de gemeten hartslag, tijdens of vlak na een oefening, in verhouding met de maximale hartslag. Aan deze numerieke waarde kunnen mensen hun fysieke vermogen aflezen.
Ik zou daar later in het interview graag dieper op ingaan, als je dat goed vindt. Om te beginnen wil ik je graag vragen wat voor onderzoek je tot nu toe hebt gedaan en hoe je tot je huidige onderzoek bent gekomen.
Ik studeerde af aan het Nationale Instituut voor Fitness en Sport, in Kanoya3. Dit is de enige nationale universiteit die is gespecialiseerd in lichamelijke opvoeding. Al op de middelbare school wilde ik sportleraar worden. Ik schreef me in voor die opleiding aan de universiteit, die net dat jaar was opgericht. 3 Het in 1981 opgerichte Nationale Instituut voor Fitness en Sport, gevestigd in de Japanse stad Kanoya, is een nationale universiteit, gespecialiseerd in lichamelijke opvoeding.
Ik denk dat je jezelf aan de ene kant ongelofelijk gelukkig mag prijzen met die passie, tijdens de opleiding die je kreeg. Tegelijkertijd zorgde het er waarschijnlijk ook voor dat je een andere richting insloeg, en je oorspronkelijke idee om sportleraar te worden liet schieten! (lacht)
Nou, toen ik op de middelbare school zat, was ik een fanatiek lid van het volleybalteam. Sportclubs van scholen waren in die tijd gericht op hardheid en doorzettingsvermogen.
Ik denk eigenlijk dat het goed voor me was. Aan de universiteit kon ik ervaren hoe het was om te trainen op een wetenschappelijk onderbouwde manier. Ik kon zien dat de oefeningen die ik deed waren gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en een theoretische grondslag hadden. Nadat ik hier ervaring mee had opgedaan, deed ik de masteropleiding en bestudeerde de veranderingen in het menselijk lichaam tijdens lichamelijke training. Nadat ik klaar was met mijn masteropleiding, ging ik naar de Kawasaki Universiteit voor Geneeskunde en Welzijn4, in de prefectuur Okayama. Dit was oorspronkelijk de Kawasaki Universiteit voor Geneeskunde, gespecialiseerd in geneesmiddelen. Er was net een faculteit voor Gezondheid en Lichaamsbeweging opgezet en weer behoorde ik tot de eerste groep studenten. 4 De Kawasaki Universiteit voor Geneeskunde en Welzijn is een particuliere universiteit voor gezondheid en welzijn. De universiteit werd in 1991 opgericht en heeft zijn hoofdvestiging in de stad Kurashiki, in de prefectuur Okayama.