(Noot van de redactie: alle videobeelden zijn afkomstig uit de Japanse versie van Nintendo Land. De uiteindelijke versie is volledig speelbaar in het Nederlands.)
Ditmaal wil ik het een en ander vragen over Nintendo Land, dat tegelijk met de Wii U wordt uitgebracht. Stel jezelf eerst even voor en vertel waaraan jullie hebben gewerkt.
Ik ben Eguchi van de afdeling voor softwareontwikkeling van de divisie voor analyse en ontwikkeling van entertainment (EAD). Ik was de producent van dit spel.
Ik ben Shimamura, ook van de afdeling voor softwareontwikkeling van EAD. Samen met Yamashita-san was ik regisseur. Ik heb ook aan de teamattractie Metroid-schietpartij gewerkt.
Ik ben Yamashita van de afdeling voor softwareontwikkeling van EAD. Ik was regisseur. Ik was ook betrokken bij Op avontuur met de Pikmin en spelfuncties die te maken hebben met Miiverse1.1. Miiverse: een netwerkdienst die op systeemniveau geïntegreerd is in de Wii U en mensen overal ter wereld in staat stelt om met elkaar in contact te komen via hun Mii-personages en meer van hun videogames te genieten. Mensen kunnen met elkaar communiceren door van gedachten te wisselen op de pleinen van hun favoriete spellen en door handgeschreven berichten en opmerkingen te plaatsen.
Sinds Wii Sports2 en Iwata vraagt: Wii Sports Resort3 hebben jullie niet meer gezamenlijk de regie voor jullie rekening genomen, Shimamura-san en Yamashita-san. 2. Wii Sports: een sportspel dat vijf individuele spellen bevat: tennis, golf, bowlen, honkbal en boksen. Het werd tegelijk met het Wii-systeem uitgebracht in december 2006.3. Wii Sports Resort: een sportspel dat in juli 2009 werd uitgebracht voor de Wii. Op een tropisch vakantieoord kunnen spelers 12 verschillende sporten spelen, waaronder wakeboarden, golfracen, zwaardvechten en boogschieten.
Ik ben Sakaguchi van de afdeling voor softwareontwikkeling van EAD. Als art director werkte ik aan de algemene beeldkwaliteit en de sfeer.
Oké, bedankt. Eigenlijk begonnen we Nintendo Land te ontwikkelen rond dezelfde periode als de Wii U, dus er is enig overlap tussen de verhalen over de ontwikkeling van beide producten. Welke verzoeken heb je bij Shimamura-san en Yamashita-san neergelegd, Eguchi-san?
Zoals ik het mij herinner, deed ons team een aantal experimenten met betrekking tot de speelstijlen, waarbij we gebruikmaakten van zowel een klein scherm in onze handen als een televisiescherm. Dit stond volledig los van de vraag wat voor spelsysteem de Wii U zou worden.
Dat was toen we nog geen knopen hadden doorgehakt over een concreet concept voor de Wii U. We experimenteerden met tal van dingen en één daarvan was dat we keken wat er gebeurde als we een extra scherm toevoegden aan een spelsysteem dat op de televisie was aangesloten.
Ja. Dat heb ik ook gedaan. Een experiment met de Wii Zapper4-controller inspireerde ons om een gyrosensor5 in te bouwen in het Nintendo 3DS-systeem. Dat gebeurde pas in de laatste fases van het ontwikkelproces.4. Wii Zapper: een accessoire voor de Wii-afstandsbediening in de vorm van een geweer. Het wordt gebruikt in combinatie met de Wii-afstandsbediening en de Nunchuk.5. Gyrosensor: een apparaat dat de hoek en rotatiesnelheid detecteert. De term "gyro" verwijst naar ‘ring’ of ‘rotatie’.