Spelopnames zijn afkomstig uit de Japanse versie.
In navolging van het Wii MotionPlus-interview, zit ik vandaag aan tafel met het ontwikkelingsteam van Wii Sports Resort. Laten we beginnen met de vraag wat jullie rol was tijdens dit project en waar je vóór Wii Sports Resort aan gewerkt hebt.
Mijn naam is Kenta Sato en ik werk bij de afdeling software-ontwikkeling van de Divisie voor analyse en ontwikkeling van entertainment. Ik was een van de programmeurs tijdens dit project en verantwoordelijk voor het zwaardvechten en tafeltennis. In het oorspronkelijke Wii Sports1 was ik een van de programmeurs van het tennisspel. 1 Wii Sports was een titel die bestond uit vijf sporten: tennis, golf, bowling, honkbal en boksen. Het spel kwam in december 2006 uit in Japan. In Europa werd Wii Sports gebundeld met het Wii-systeem.
Waar heb je aan gewerkt tussen Wii Sports en deze laatste titel? Er zat aardig wat tijd tussen.
Ik werkte aan Wii Fit. In die software kon je joggen2... 2 Joggen was een van de trainingsoefeningen in Wii Fit. Spelers konden joggen zonder vooruit te bewegen, en hielden de Wii-afstandsbediening in hun hand of staken hem in hun broekzak.
Dus de programmering daarvan was van jouw hand, Sato? Laten we verder gaan met jou, Dohta.
Ik ben Takuhiro Dohta en ik werk ook bij de afdeling software-ontwikkeling van EAD. Net als Sato ben ik een programmeur. Ik had de leiding over het boksspel in Wii Sports.
Ik weet nog dat je ons vroeg: ' Weten jullie zeker dat je dit kunt maken?' (lacht)
Na Wii Sports experimenteerde in met software voor Wii. Ik heb ook een beetje geholpen met Wii Fit en Mario Kart Wii.
Mijn naam is Takayuki Shimamura en ik werk ook bij de EAD-afdeling voor software-ontwikkeling. Tijdens de vorige titel, Wii Sports, overzag ik de voortgang van het project en was verantwoordelijk voor golf en bowling. Daarna werd ik voor vier maanden overgeplaatst naar de divisie speciale planning en ontwikkeling.
Ja, dat klopt. Hij vertelde ons over zijn bittere strijd met een eigenaardig onderdeel, de gyrosensor.