Jullie hebben me al veel verteld over dit project. Waren er nog andere moeilijke of zware perioden waar iemand over wil praten?
Voor mij persoonlijk waren er geen dingen die noemenswaardig zwaar waren. Zoals ik eerder al vertelde hadden we het ruimteprobleem met de disk, en was het altijd weer een uitdaging om alles naadloos op elkaar aan te laten sluiten.
Ja, dat denk ik. In werkelijkheid probeerden we aan het eind van het project juist dingen toe te voegen, in plaats van weg te laten. Omdat we van alles hadden toegevoegd en alles op één dubbellaags Wii-disk wisten te passen, hadden we het gevoel dat het ook echt af was. Daarom kan ik me niet goed herinneren of er echt zware tijden waren.
Ik denk er hetzelfde over. Zelfs de langdurige besprekingen voelden niet zwaar. Als je het zo bekijkt, was het een eenvoudig project. Omdat het tonen van Samus' emoties een belangrijk aspect was tijdens dit project, wilden we niet dat daar iets van verloren ging tijdens de lokalisatie. Saito en zijn team zijn daarom drie keer naar Amerika gegaan.
De reden dat we zo van dit project genoten, is denk ik dat iedereen, inclusief Sakamoto, Kitaura de regisseur en Hayashi, wisten hoe ze een compliment moesten geven. Ze lieten iemand keihard werken maar gaven ze na afloop altijd een compliment. Die complimenten zorgden ervoor dat mensen al snel weer vergaten hoe hard ze hadden gewerkt.
Dat vind ik wel. Ook al denk je soms dat het moeilijk is, aan het eind kun je weer ontspannen en ben je blij dat je je best hebt gedaan.
Als een groot project wordt verlengd, zoals dat hierbij gebeurde, is het team doorgaans opgebrand. Natuurlijk zijn jullie mentaal en fysiek moe, maar na dit gesprek heb ik niet het idee dat iemand echt opgebrand is. Dat is ook een reden waarom ik denk dat er tijdens dit project op een gezonde manier werd gewerkt. Goed dan. Ik wil graag afsluiten door ieder van jullie te vragen of er dingen zijn die je wilt aanprijzen of waar je de aandacht op wilt vestigen. Laten we met jou beginnen, Hosokawa.