(Noot van de redacteur: dit interview bevat alleen videobeelden van de Japanse versie van het spel.)
Zouden jullie willen beginnen met een introductie? Ik wil ook graag vragen wat jullie rol in het project was. Ohmori-san, laten we bij jou beginnen.
Lag het initiatief dan ook bij jou, omdat je verantwoordelijk was voor de planning van het project? Bepaalde jij welk spel je wilde maken?
Nee, James kwam met het oorspronkelijk plan voor het spel. Ik kwam pas bij het team toen ze al een tijd bezig waren. We staken de koppen bij elkaar en bedachten hoe we dit een zo leuk mogelijk spel konden maken. De ontwikkeling ging vanaf dat punt verder.
Ik ben James Turner en was de regisseur van dit project. Zo’n anderhalf jaar geleden kwam ik met het idee voor het spel.
Ik ben best jaloers op jouw vermogen om illustraties te gebruiken om de taalbarrière te slechten. Masuda-san, nu ben jij aan de beurt.
Ik heet Junichi Masuda en ik was de producer van dit project. Deze titel komt voort uit nogal bijzondere omstandigheden. Bij GAME FREAK hanteerden we voor het eerst een nieuwe werkwijze.
GAME FREAK heeft originele titels gehad, zoals Drill Dozer2, maar het kostte ons vaak moeite om nieuwe projecten van de grond te krijgen.2. Drill Dozer: een actieplatformspel dat is ontwikkeld door GAME FREAK en door Nintendo is uitgebracht voor Game Boy Advance. Het is in september 2005 uitgebracht in Japan en in februari 2006 in de Verenigde Staten en is nooit uitgebracht in Europa.