Fire Emblem Fates is een game voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen, en komt in 2016 uit in Europa. Alle functies en termen die hier worden genoemd, zijn onder voorbehoud en onderhevig aan veranderingen. Er wordt later in 2015 meer informatie vrijgegeven over hoe de drie verhaallijnen beschikbaar worden gemaakt in Europa.
Vandaag wil ik met jullie praten over jullie betrokkenheid bij de ontwikkeling van Fire Emblem Fates1. Bedankt voor jullie komst, allemaal.1. Fire Emblem Fates: het nieuwste spel in de Fire Emblem-reeks. De release van dit 15e deel staat gepland op 25 juni 2015 voor Japan, en 2016 in andere regio’s. De game draait om het sleutelwoord 'Fates' (lotsbestemmingen), en de speler moet het lot van zijn of haar personage bepalen door een keuze te maken tussen twee families waar het personage van houdt: de Hoshido en de Nohr. Afhankelijk van de kant die de speler kiest, zal hij of zij een ander verhaal beleven, en andere kaarten en bondgenoten tegenkomen.
Maeda, jij bent de enige die een T-shirt draagt met de tekst 'Resetten? Kom maar op!'2 Is dat een reactie op Splatoon3? (lacht)2. T-shirt met 'Resetten? Kom maar op!': dit T-shirt is gemaakt door het ontwikkelaarsteam, en er zijn momenteel geen plannen om het beschikbaar te maken voor verkoop.3. Splatoon: een actie-schietspel dat in mei 2015 is uitgekomen voor Wii U. De ontwikkelaars droegen overeenkomstige T-shirts tijdens hun interview met Iwata voor hun sessie van Iwata vraagt. Lees Iwata vraagt: Splatoon voor meer informatie.
Fire Emblem is een reeks die echt bekendstaat om het idee van 'Resetten? Kom maar op!' 4.4. Een serie die bekendstaat om het idee van 'Resetten? Kom maar op!': Fire Emblem heeft een unieke spelregel waardoor gesneuvelde personages voorgoed verloren zijn. Om dit te omzeilen starten veel spelers het spel opnieuw op wanneer ze een kompaan verliezen in een gevecht. Deze speelwijze is al sinds het debuut van de eerste game in de reeks (alleen uitgebracht in Japan voor de NES in 1990) een groot discussiepunt geweest onder spelers. Het ontwikkelaarsteam heeft veel over deze spelmethode gedebatteerd en introduceerde de Casual Mode om het tegen te gaan. In deze spelstand blijven eenheden speelbaar in de volgende kaart, zelfs nadat ze zijn verslagen. Dit begon met de 13e game in de reeks, Fire Emblem: Shin Monshō no Nazo: Hikari to Kage no Eiyū (alleen uitgebracht in Japan voor de Nintendo DS in 2010).
Ik ben Masahiro Higuchi van Intelligent Systems Co., Ltd5. Ik was projectmanager bij de vorige game, Awakening6, maar deze keer was ik betrokken bij de ontwikkeling als producer.5. INTELLIGENT SYSTEMS CO., LTD: een bedrijf dat hulptools voor ontwikkelaars en Nintendo-games maakt, waaronder de Fire Emblem-reeks, de Paper Mario-reeks en de WarioWare-reeks. Het kantoor is gevestigd in Kyoto.6. Awakening: Fire Emblem: Awakening. Het 14e deel in de strategische RPG-reeks, voor het eerst uitgebracht in Japan voor Nintendo 3DS in april 2012, en in Europa in april 2013.
Ja, dat klopt. Hoewel ik toch vooral aan de Fire Emblem-reeks heb gewerkt sinds ik bij het bedrijf ben.
Maar wat ik eigenlijk doe, is niet zo heel anders dan wat ik als projectmanager deed. Het enige wat echt is veranderd, is mijn bezorgdheid.
Ik ben Kouhei Maeda van Intelligent Systems Co., Ltd. Ik was de director voor dit project. Ik was ook director voor Awakening, maar dit is de eerste keer dat ik drie games tegelijk7 heb gemaakt.7. Drie games tegelijk: dit verwijst naar de drie aparte verhaallijnen. Eén verhaal speelt zich af wanneer je partij kiest voor Hoshido, een ander als je partij kiest voor Nohr, en in de derde verhaallijn, die nog in ontwikkeling is, zet je je avontuur voort zonder een kant te kiezen.
Het lijkt me een ongelofelijke uitdaging om drie games tegelijk te maken, en ik vraag er straks meer over, maar heb je op dit moment ergens spijt van? Zou je willen dat je niet had gezegd dat je er drie zou doen?
Ja. Ik ben Shin Kibayashi8, en ik was verantwoordelijk voor het verhaal.8. Shin Kibayashi: voormalig redacteur van het Japanse Weekly Shonen Magazine (Kodansha) die momenteel als manga-schrijver en romanschrijver werkt. Hij staat erom bekend dat hij altijd een zonnebril en hoed draagt. Hij heeft onder verschillende pseudoniemen en in verschillende soorten media geschreven. Hij heeft de verhalen geschreven van verschillende manga-series, waaronder Kindaichi Case Files, Psychometrer Eiji, GetBackers, Detective School Q, Kami no Shizuku, The Knight in the Area, en Bloody Monday. Hij heeft ook romans geschreven, waaronder Bit Trader en Hi no Tori, en werkte aan verschillende tv-series zoals HERO (Fuji TV). Hij was verantwoordelijk voor het verzinnen van de opzet van het verhaal voor Fire Emblem Fates.