Reis tussen de werelden van licht en duisternis om het land Hyrule te redden in The Legend of Zelda: Twilight Princess HD voor de Wii U.
Deze definitieve versie van het geliefde avonturenspel voor de Nintendo GameCube en Wii laat spelers dankzij verbeterde beelden nog meer genieten van de verbluffende omgevingen en het epische verhaal.
Je speelt als Link, een boerenjongen die door de goden is gekozen om het koninkrijk Hyrule te bevrijden uit de klauwen van de King of Shadows, Zant, die het land met een eeuwigdurende schemering heeft vervloekt. Om deze nieuwe dreiging het hoofd te bieden en de vloek te breken die hem in een wolf veranderde, bundelt Link zijn krachten met de mysterieuze en ondeugende Midna, een wezen uit de schimmige dimensie die de Twilight Realm wordt genoemd.
Reis naar de uithoeken van Hyrule, verken bruisende dorpen, dorre woestijnen en de Twilight Realm zelf om de krachten te vinden die je helpen de duisternis te overwinnen. Gebruik zwaard en schild om dodelijke vijanden te verslaan, bestrijd tegenstanders met sluwe aanvallende en ontwijkende manoeuvres, en kraak pittige puzzels met handige voorwerpen als de Slingshot en de Gale Boomerang. Reis te voet of te paard door gevaarlijke gebieden, en bestrijd je vijanden vanaf de rug van je trouwe ros Epona! Duik diep in onheilspellende kerkers, waar het gevaar om elke hoek wacht en je enorme eindbazen moet overwinnen.
Tijdens je missie om het land te redden kun je Links vervloekte vorm in je voordeel gebruiken door als Wolf Link de Twilight Realm te betreden. Als wolf kun je springende en draaiende aanvallen uitvoeren en speciale energieveldaanvallen gebruiken om meerdere vijanden te treffen. Je kunt als wolf ook je sterkere reukvermogen gebruiken om aanwijzingen te vinden en hoge sprongen maken om op plaatsen te komen die als mens buiten je bereik liggen.
Gebruik het touchscreen van de Wii U GamePad om voorwerpen te gebruiken en plattegronden te bekijken zonder het spel te pauzeren. Je kunt ook je Hero's Bow en andere wapens richten met de intuïtieve bewegingsbesturing, of het spel los van de tv op het touchscreen spelen.
Beproef je vaardigheden tot het uiterste in de Hero Mode die meteen aan het begin van het spel al beschikbaar is. In deze gespiegelde versie van Hyrule veroorzaken vijanden twee keer zoveel schade en kun je minder harten vinden!
Als de strijd je wat te zwaar wordt, kun je amiibo inzetten ter versterking! Met de Wolf-Link-amiibo (voorlopig alleen verkrijgbaar bij de limited edition) krijg je toegang tot een bonusuitdaging, die je alleen vindt in The Legend of Zelda: Twilight Princess HD. Je kunt het avontuur ook een andere wending geven met de overige compatibele amiibo.
Ben jij klaar voor om de gevaren van de griezelige Twilight Realm te trotseren en Hyrule van de ondergang te redden?