Nano Assault Neo
Stap in het minuscule schip met zware, geavanceerde wapens en ga op reis door afzonderlijke cellen om elk spoor van het virus te vernietigen. Gebruik de linker- en rechterstick van de Wii U GamePad om tegelijkertijd te bewegen en te schieten. Met de linkerstick verplaats je het schip, met de rechterstick richt en schiet je. Je kunt ook het touchscreen van de Wii U GamePad gebruiken om de positie van de satellieten van je schip te regelen, waarmee je de vuurkracht onmiddellijk aanpast.
Speel in verschillende spelstanden en vergelijk je scores met spelers uit de hele wereld in de online ranglijsten. Je kunt alleen spelen of samenwerken met een vriend. Elke speler heeft zijn eigen scherm. De ene speler kan het scherm van de GamePad gebruiken terwijl de andere speler het spel op de televisie bekijkt en zijn acties met een Wii-afstandsbediening en Nunchuk of Traditionele Controller uitvoert. Als de televisie bezet is, kun je de actie uit het spel voor één speler overzetten naar het scherm van de GamePad en het gevecht voor de mensheid daar voortzetten!