Sketch Turner is een kunstenaar in New York City. Op een dag is Sketch aan het tekenen en is er een enorm onweer in de stad. Een bliksemschicht raakt de tekening van Sketch en brengt het tot leven. De afbeelding is van Mortus, een megalomane mutant die wil heersen over de echte wereld. Mortus gebruikt zijn magische krachten om Sketch in diens eigen stripboek te stoppen, zodat hij zijn scheppers leven kan beëindigen en zelf echt kan worden. Binnenin het stripboek ontmoet Sketch Generaal Alissa Cyan, die gelooft dat hij een superheld is die gekomen is om hun post-apocalyptische wereld te redden van het kwaad dat werd gebracht door toedoen van Mortus. Nu hij een stripheld is, kan Sketch flinke klappen uitdelen. Sketch vecht als een heel leger huurlingen in één persoon gebundeld!