Severed Steel is een FPS voor één speler met een vloeiend stuntsysteem, vernietigbare voxel-omgevingen, heel veel bullet-time en een unieke eenarmige hoofdrolspeler. Jij bent het, je trekkervinger en een laars met stalen neuzen tegen een bovenbouw vol slechteriken. Keer muur rennen, duiken, flips en slides aan elkaar om elke laatste vijand neer te halen.
Een unieke vechter - Speel als Steel, een wendbare, eenarmige scherpschutter op missie. Er is geen herladen - kies je schoten goed en wees klaar om een geladen wapen uit de koude, dode handen van je vijanden te wrikken.
Volledig vernietigbare omgeving - Peper door gips met scherpe 4,7 mm rondes, pons door dik beton met .50 cal slakken, of maak grote gaten in dingen met je armkanon.
Dynamische AI - Geen twee gevechten zijn hetzelfde dankzij dynamische, niet-gescripte, squad-gebaseerde AI.