Begin vandaag aan je avontuur met de gratis proefversie!
Sla je vleugels uit in een episch avontuur met Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin voor de Nintendo Switch! Verken adembenemende landschappen, bouw een band op met Monsties en ga de strijd aan in spannende turn-based gevechten in deze RPG die zich afspeelt in het Monster Hunter-universum.
Overal ter wereld verdwijnen Rathalos in groten getale. De laatste hoop van de soort ligt in de handen van een Wyveriaans meisje dat jou een mysterieus ei toevertrouwt waar jij je over moet ontfermen.
Uit het ei komt een Rathalos met kleine vleugels. Ondanks dat deze Rathalos niet kan vliegen, manen volksvertellingen dat zo'n wezen zo krachtig is dat het de wereld zou kunnen vernietigen. Zou deze pasgeboren Rathalos daadwerkelijk het monster uit de legendes zijn?
Op je missie om Razewing Ratha te beschermen reis je door allerlei gebieden en ontmoet je bijzondere personages – zowel vrienden als vijanden. Maak alvast kennis met een paar van hen!
Niet alle monsters die je tegenkomt, zijn je goedgezind. Als een monster het op jou gemunt heeft, kun je samen met je Monstie de strijd aangaan in turn-based gevechten.
Kies uit drie verschillende aanvalstypen – Power (kracht), Speed (snelheid) en Technical (technisch) – om de vechtstijl van je tegenstander te counteren en veel schade te berokkenen. Blijf echter altijd op je hoede, want monsters kunnen tijdens een gevecht van strategie wisselen. Pas je eigen strategie daar dus op aan in de loop van het gevecht!
Met elke beurt wordt de Kinship-meter van jou en je Monstie gevuld. Als de meter een bepaald punt heeft bereikt, kun je krachtige vaardigheden gebruiken die bepaalde statuseffecten teweegbrengen, voorkomen dat vijanden aanvallen en het tij in het gevecht keren. Als je hetzelfde aanvalstype als je Monstie gebruikt, kun je een dubbele aanval uitvoeren die je tegenstander flink pijn doet en je Kinship-meter vult.
Tijdens je reis ontmoet je personages die van tijd tot tijd bereid zijn om je in gevechten te helpen. Met maximaal drie personages aan je zijde is de kans om als winnaar uit de strijd te komen natuurlijk een stuk groter. Je bondgenoten bepalen zelf hoe ze aanvallen, maar als je wordt vergezeld door een Rider, kun je ook met hun Monstie oersterke dubbele aanvallen uitvoeren!
Trek eropuit en verken unieke multiplayergebieden met een andere Rider. Ga op expedities en zoek naar zeldzame Monstie-eieren, stel je vaardigheden op de proef tegen bepaalde monsters of daag jezelf uit in Trial Quests.
Wil je laten zien hoe sterk jouw Monstie is? Neem het dan tegen je vrienden op in Versus Battles voor maximaal vier spelers.