L.A. Noire
L.A. Noire is een duistere en gewelddadige misdaadthriller die zich afspeelt in Los Angeles in de jaren veertig van de vorige eeuw.
In het naoorlogse Hollywood ondergaat de kersverse rechercheur Cole Phelps zijn vuurdoop in een stad die ten onder gaat aan zijn eigen succes. De drugshandel tiert welig, de moordcijfers zijn nog nooit zo hoog geweest en iedereen lijkt corrupt. Wanneer Phelps een reeks brandstichtingen, afpersingen en wrede moorden onderzoekt, moet hij het niet alleen opnemen tegen de onderwereld van Los Angeles, maar zelfs tegen zijn eigen collega's bij de politie. Stukje bij beetje lukt het hem de waarheid te achterhalen.
In L.A. Noire worden de gezichtsuitdrukkingen van acteurs levensecht nagebootst dankzij baanbrekende animatietechnologie. De adembenemende actie en detective-werkzaamheden zorgen voor een ongekend realistische en interactieve ervaring. De wrede misdaden, intriges en complotten die je onderzoekt, zijn gebaseerd op echte politiezaken uit het Los Angeles van 1947. Zelden was de stad zo corrupt en gewelddadig als in die tijd. Ondervraag getuigen, zoek aanwijzingen en jaag op verdachten. Zoek naar de waarheid in een stad waar iedereen iets te verbergen heeft.