Dood zijn is niet zo erg als je in de Underworld mag leven. De Underworld, bevolkt door de eigenaardige, charmante en soms dodelijke inwoners van het hiernamaals, bestaat ook uit Aftervale. Aftervale is een blije gemeenschap waar de doden rondwaren terwijl ze in het reine komen met hun levende bestaan via een Remembrance.
Voor onze held Skully komt de dag van zijn Remembrance abrupt ten einde als mensen van het bovenliggende koninkrijk binnenvallen. In plaats van de schatten van Underworld te plunderen, ontvoeren ze Aftervale's oudste skelet Elzedon en gaan ze achter de magie aan die de geest van de doden aanwakker, de Blue Flame. Zonder de Blue Flame is er geen Aftervale, of leven na de dood.
Spring, hak en fladder door de Underworld, samen met je beste vleemuisvriending Imber! Het is aan jou om de menselijke invasie te stoppen, de Elder te redden, de Blue Flame te beschermen en Skully's eerdere leven te confronteren.