Een tweede bezoek
Er is altijd wat te doen! Keer terug naar de bijzondere planeet en gebruik de talenten van de Pikmin en je nieuwe assistent om op zoek te gaan naar waardevolle schatten in Pikmin 2 op de Nintendo Switch, een HD-versie van de Nintendo GameCube-klassieker.
Om een schuld voor hun werkgever af te lossen keren kapitein Olimar en zijn nieuwe assistent Louie terug naar de bijzondere planeet om naar waardevolle schatten te zoeken. Laat Olimar en Louie in verschillende teams te werk gaan om de planeet sneller te verkennen en doelen eerder te behalen. Samen sta je sterk!
Naast het bovengronds doorzoeken van de planeet, kun je nu ook ondergronds op verkenning gaan in grotten vol schatten en gevaarlijke bazen. Versla ze om speciale voorwerpen te vergaren waarmee Olimar en Louie hun arsenaal aan vaardigheden kunnen uitbreiden.
De Pikmin helpen je weer een handje! Gooi ze ergens naartoe en ze zullen obstakels vernietigen, bruggen bouwen, schatten meenemen en met beesten vechten. Olimar en Louie kunnen elk hun eigen Pikmin-teams aansturen, dus ga strategisch te werk om elke taak te voltooien.
Pikmin 2 op de Nintendo Switch bevat niet alleen HD-graphics, maar ook alle verbeteringen uit de NEW PLAY CONTROL!-versie van de game voor de Wii en optionele bewegingsbesturing met de Joy-Con-controllers.
De oorspronkelijke lokale uitdagings- en gevechtsstanden voor twee spelers zijn inbegrepen, zodat je samen met of tegen een vriend(in) kunt spelen. Kies een personage en gebruik je Pikmin om een topscore neer te zetten!
Later dit jaar verschijnt er een gecombineerde gamecardversie met Pikmin 1 en Pikmin 2 in één pakket voor de Nintendo Switch.