Het schip van een wetenschappelijke expeditie vangt een SOS-signaal op, maar door een mislukte landing wordt de reddingsoperatie een complete mislukking. Je moet onderdak vinden en je aanpassen aan de barre omstandigheden van de rode planeet. Vertrouw alleen op jezelf, ook al zijn er vijf andere bemanningsleden.
Je moet de verlaten basis verkennen en verdedigen, raids uitvoeren in de woestijn en metaal verzamelen om apparatuur te repareren.