Galacide combineert de waanzinnige actie van klassieke ruimteschieters met de gerichte, snel denkende tactieken van puzzelaars. Kies uit een verscheidenheid aan schepen, elk uitgerust met unieke kenmerken en vaardigheden. Begin aan je missie om door de versterkende buitenaardse invasie te tunnelen, de bron te vinden en de melkweg te redden!
Doe het alleen of stel een team van je vrienden samen om te vechten in de meest meedogenloze uithoeken van het universum!
In Galacide moet je zorgvuldig een balans vinden tussen het vechten tegen de vijand en het tunnelen door de oprukkende Bitwall, want als je een van beide negeert, zal dit zeker resulteren in je ondergang. Je hebt een combinatie van vaardigheid, geluk en een geavanceerd ruimtevaartuig nodig om je succes te verzekeren.
Faseschip - Een uiterst geheim militair experiment, dit schip kan buitengewoon snel en tijdelijk door de Bitwall bewegen, terwijl het vijandelijke aanvallen ontwijkt.
Militair schip - De geaccepteerde norm voor militaire conflicten, dit schip beschikt over enorme kracht en vuurkracht. Homing-raketten vergrendelen zich op doelen en de mogelijkheid om door de Bitwall te springen en zijn eigen pad te banen.
Als onderdeel van je missie om de buitenaardse invasie uit te roeien, reis je door de melkweg en bezoek je unieke bestemmingen zoals asteroïdenvelden, planeten, mijndepots en vuilnisbelten - elke locatie brengt je een stap dichter bij het vinden van de bron van de invasie!